REKLAMATION

Vi sidder altid klar til at hjælpe dig

Reklamationsbehandling

Før vi kan håndtere din reklamationssag, bedes du venligst udfylde kontakt formularen til højre – herefter vil du blive kontaktet af vores reklamationsansvarlige.
 

OBS:
Hvis reklamationen ikke skyldes en produktfejl, men derimod en brugerfejl, vil kunden blive faktureret for den tid, der er brugt på undersøgelsen/fejlfinding, samt et eventuelt testgebyr.

Betingelser/begrænsninger

Indgivelse af reklamation 
Alle reklamationer skal indsendes via Dit Autocenter Storvordes reklamationsformular. Reklamationer, der ikke indgives gennem denne formular, behandles ikke. Kunden skal reklamere inden for rimelig tid efter, at en mangel er eller burde være opdaget. Reklamation indgivet senere end 30 dage efter, at Kunden blev bekendt med manglen, anses ikke for rettidig. 
 
Omfang af reklamationsretten 
Såfremt en reklamation ikke er omfattet af Fragus GO Safe garanti eller anden aftalt garantiordning, og Kunden vælger at få udført reparation eller afhjælpning på et andet værksted end Dit Autocenter Storvorde, sker dette for Kundens egen regning og risiko. Dit Autocenter Storvorde er i sådanne tilfælde ikke forpligtet til at dække omkostningerne herved. 
 
Undtagelser fra dækning 
Reklamations- og garantiordninger dækker ikke skader eller udgifter vedrørende sliddele, herunder – men ikke begrænset til – batterier, dieselindsprøjtningsdyser, tændrør, gløderør, viskerblade, filtre, bremsesliddele, dæk, udstødningssystem, hjulophæng, styretøjsdele, remtræk, kosmetiske fejl, samt pærer (inklusive xenon).  
Enhver dækning bortfalder, hvis skaden er opstået som følge af fejlhåndtering, deltagelse i konkurrence eller væddeløb, unormalt hård eller forkert brug af køretøjet, samt ved ændringer eller indgreb, herunder tuning eller anden form for optimering. Reklamationsretten gælder alene den oprindelige køber og kan ikke overdrages til senere ejere af køretøjet 
 
Vedligeholdelse og service 
Køretøjet skal til enhver tid serviceres og vedligeholdes i overensstemmelse med producentens/importørens forskrifter og anbefalede serviceplan. Manglende dokumentation for korrekt service kan medføre bortfald af reklamationsretten. 
 
Godkendelse af reparation 
Godkendelse af reparation kan alene finde sted, når besigtigelse har fastslået, at skaden er dækningsberettiget. 
Transport af køretøj 
Det er til enhver tid Kundens ansvar og pligt at sørge for, at køretøjet transporteres til Dit Autocenter Storvorde med henblik på udbedring af fejl eller mangler. 
 
Udgifter ved uberettigede reklamationer 
Såfremt en indgivet reklamation efter undersøgelse viser sig ikke at vedrøre en dækningsberettiget mangel, men skyldes fejlagtig brug, manglende betjening eller forhold uden for reklamationsretten, forbeholder Dit Autocenter Storvorde sig retten til at fakturere Kunden for den medgåede tid til undersøgelse og fejlfinding, herunder arbejdstid og eventuelle testomkostninger. 
 
Fakturering sker efter Dit Autocenter Storvordes til enhver tid gældende timepris, på 598 + moms

Dit Autocenter Storvorde forbeholder sig retten til løbende at ændre disse handelsbetingelser.

Åbningstider

Man - Fredag:

09.00-17:30

Lørdag:

Lukket

Søndag:

11:00-16:00

Man - Torsdag:

07:30-16:00

Fredag:

07:30-14:15

Lørdag:

Lukket

Søndag:

Lukket